Spotkanie w L’Oreal Warsaw Plant (09.07.2018)

13 lipca 2018 | AktualnościTagged , , , ,

Działalność Grupy L’Oreal i L’Oreal w Polsce stanowi przykład dobrych praktyk partnerów Global Compact Network Poland. Od ponad 10 lat L’Oreal wspiera i działa zgodnie z zasadami United Nations Global Compact. 9 lipca 2018 zostało zorganizowane wspólne spotkanie w L’Oreal Warsaw Plant, podczas którego zaprezentowano bieżące działania w obszarze m.in. zarządzania zasobami wodnymi czy standardów etycznych w firmie. 

L’Oreal został zbudowany na mocnych zasadach etycznych, które kierują jego rozwojem i kształtują jego reputację. Zasady te są podstawą polityki Grupy w zakresie zgodności, odpowiedzialnej innowacji, zarządzania środowiskowego, odpowiedzialności społecznej czy filantropii. 4 filary działania L’Oreal to: uczciwość, szacunek, przejrzystość, odwaga.

Jednym z prowadzonych działań jest inicjatywa „Dla Kobiet i Nauki” który wspiera osiągnięcia kobiet-naukowców prowadzących zaawansowane badania w dziedzinie nauk o życiu. W ciągu 17 lat w Polsce wyróżniono 87 kobiet.

Istnieje też program wolontariatu „Citizen Day” który jest odzwierciedleniem przekonania firmy, że każda osoba odgrywa istotną rolę poprzez swoje działania. Przykładem działań w ramach Citizen Day są: sprzątanie terenów zielonych, prowadzenie warsztatów dla osób w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, pomoc ośrodkom dla osób starszych lub z niepełnosprawnościami, a także wsparcie osób poszukujących pracy.

Według danych globalnych z 2017 roku, L’Oreal ograniczyło emisję CO2 w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 73%, tym samym przekraczając próg 60% wyznaczony jako cel na 2020 rok. Ponad 50 tys. osób ze środowisk nieuprzywilejowanych znalazło zatrudnienie. 76% nowych lub odświeżonych produktów ma lepszy profil środowiskowy, zaś cel na 2020 rok to 100%. O 48% zmniejszone zostało zużycie wody w porównaniu z rokiem 2015 (w ramach projektu „sucha fabryka”). Zredukowano także o 37% ilość odpadów.

Powyższe osiągnięcia zostały docenione w międzynarodowych rankingach. 1 miejsce za działalność na rzecz równości płci od Equileap. 9 rok z rzędu jedna z najbardziej etycznych firm na świecie wg. Ethisphere Institute. 1 miejsce w kategorii produktów Personal and Household wg. Covalence EthicalQuote. 1 miejsce w „Green Ranking 2017) Newsweeka. 3 razy ocena „A” (jako jedna z dwóch firm) wg. CDP.

Grupa L’Oreal przyczynia się do realizacji 14 z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Film „Drugie życie odpadów”: