4 proste kroki promowania różnorodności i włączania
Uzasadnienie dotyczące parytetu płci w biznesie zostało już dawno udowodnione. Na przykład pięć lat temu McKinsey Global Institute stwierdził, że równość płci w miejscu pracy może zwiększyć gospodarkę światową o 28 bilionów dolarów do 2025 r. A jednak firmy wciąż walczą o wprowadzenie zmian. Kobiety są zdecydowanie niedostatecznie reprezentowane w zarządach korporacyjnych i na stanowiskach kierowniczych.
Oto w jaki sposób firma może zmienić deklarację w realne działanie.
Nie chodzi o to, że brakuje chęci. Minęło dziesięć lat, odkąd UN Global Compact i UN Women ustanowiły Women Empowerment Principles – zestaw wytycznych, w jaki sposób biznes może wzmocnić pozycję kobiet w pracy – i pokrzepiające jest, że 3000 dyrektorów generalnych podpisało deklarację poparcia. Ale musi to być coś więcej niż zobowiązanie. „Musimy przejść od zasad do działania”, powiedziała na szczycie Lauren Gula z UN Global Compact.
Dla firm gotowych do przejścia od mówienia do działania, przedstawiamy cztery proste kroki, którymi podzieliła się z uczestnikami szczytu #LeadersSummit Irene Natividad, Chair, Corporate Women Directors International i inni paneliści.
1. Wyznacz cele
“What gets measured, gets done” powiedziała Natividad. Więc jeśli firmy chcą poważnie podchodzić do bardziej reprezentatywnego przywództwa, muszą ustalić jasne, mierzalne i terminowe cele.
„Firmy ustalają cele w zakresie finansów, rekrutacji i wszelkiego rodzaju rzeczy” – zauważyła Natividad. „Aby można było ustalić cele dla kobiet w zarządach i kierownictwie wyższego szczebla – wyznacz cele, a następnie wyznacz harmonogram realizacji tych celów. ”
Uznając, że duża różnorodność i włączanie do kierownictwa jest „po prostu lepsze dla instytucji”, Nahla Vahlja, starszy doradca sekretarzu generalnym ds. Płci, wyjaśniła, że po objęciu urzędu na początku 2017 r. Sekretarz Generalny ONZ Guterres zobowiązał się do osiągnięcia parytetu płci w Organizacji Narodów Zjednoczonych, na najwyższym szczeblu do końca 2021 r. i na wszystkich poziomach ONZ do 2028 r. Pierwszy cel dotyczący parytetu płci na szczeblu wyższym został osiągnięty 1 stycznia 2020 r. i osiągnięcie tego celu wywarł transformacyjny wpływ na całą organizację i stworzył impuls do osiągnięcia przyszłych celów.
2. Wprowadzić formalne procesy
Wyznaczanie celów to jedno, ale jak zapewnić ich realizację? Zaczyna się od sformalizowania procesów, które w przeciwnym razie mogłyby być stronnicze. „Tylko jedna trzecia rekrutacji do zarządów odbywa się za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm; reszta odbywa się nieformalnie ”.
W rezultacie ludzie korzystają z tych samych starych sieci kontaktów kosztem równie wykwalifikowanych kandydatów z poza sieci. Prowadzi to następnie do braku różnorodności w zarządach. W 2019 r. kobiety stanowiły tylko 27 procent miejsc w zarządzie S&P 500. Jest to duża poprawa – zaledwie kilka lat wcześniej liczba ta zatrzymała się na poziomie 16 procent i utrzymywała na nim przez jakiś czas – mimo wzrostu liczba ta nadal jest daleka od parytetu.
3. Upublicznij cele
Gdy już wyznaczysz cele i zaczniesz wprowadzać formalne procesy, aby je zrealizować, przekaż je światu.
Takie publiczne zaangażowanie pociąga firmy do odpowiedzialności i zapewnia, że wszyscy, z którymi pracują, znajdują się po tej samej stronie. „Jeśli komitet ds. nominacji zatrudni zewnętrzną firmę, będzie wiadomo, że tylko różnorodni kandydaci będą przyjmowani” – dodaje Natividad.
Uznając znaczenie celów publicznych, Antonio Huertas od 2016 roku otwarcie wyznaczył cel, jakim jest zarezerwowanie 45% wolnych miejsc pracy dla kobiet do 2021 r.
4. Zrewiduj dotychczasowe metody
Mówią, że definicją szaleństwa jest robienie tego samego w kółko, ale oczekiwanie różnych rezultatów. Natividad twierdzi, że jeśli firmy chcą przyspieszyć tempo zmian, jeśli chodzi o parytet płci, czas zacząć działać inaczej.
Może to być tak proste, jak ponowne sprawdzenie starych zasad dotyczących liczby osób wchodzących w skład zarządu firmy. „Zarządy powinny być elastyczne” – powiedziała Natividad. „Jeśli nie chcesz prosić kogoś o ustąpienie, rozszerz reprezentację – dodaj jedno lub dwa miejsca. To cię nie zabije a może stworzyć większą różnorodność”.
Może to również wymagać całkowitego przemyślenia, co to znaczy być liderem. „Musisz poszerzyć swoją definicję członkostwa w zarządzie”, powiedziała Natividad na szczycie.
Podsumowanie panelu TargetGenderEquality – pathway to parity podczas Leaders Summit.
Źródło: UN Global Compact