Raport UN Global Compact Network Poland pt. „Wpływ kryzysu klimatycznego na decyzje zakupowe” ma na celu analizę wiedzy Polaków na temat wpływu produkcji żywności na zmiany klimatu. Autorzy dokumentu podjęli się analizy elementów kluczowych dla świadomości ekologicznej konsumentów.
Rolnictwo wraz z produkcją żywności są jednym z najbardziej zagrożonych przez zmianę klimatu działów gospodarki. Wzrost średniej globalnej temperatury, w porównaniu do ery przedindustrialnej, powoduje szereg konsekwencji, takich jak ekstremalne zjawiska pogodowe, wysokie temperatury powietrza, susza lub wzmożone opady czy powodzie.
W ramach badań przeprowadzonych przez IBRIS na zlecenie firmy Upfield Polska sprawdziliśmy, jak jest świadomość Polek i Polaków w zakresie relacji między zmianą klimatu a produkcją żywności.
Pełna wersja raportu dostępna jest pod linkiem: „Wpływ_kryzysu_klimatycznego_na_decyzje_zakupowe”
Raport powstał w ramach współpracy UN Global Compact Network Poland i firmy Upfield.